Op 25 april j.l. heeft de eerste editie van het toernooi om de Ben Hofstede Bokaal plaatsgevonden.

Een passend eerbetoon aan onze zo tragisch omgekomen oud-voorzitter, naar eerste idee van Jan Verschoor en direct omarmd door het bestuur. De toernooi-opzet was een handicap toernooi (spelend tot 21 punten), om zodoende eigenlijk iedereen de kans te geven om beslag te kunnen leggen op deze wisselbeker. De opkomst onder de leden was ongekend hoog, wat enige druk op het tijdschema legde, maar ook aangaf dat dit toernooi zeer zeker leeft bij een ieder.

Na de poulewedstrijden (in single-vorm) werd omwille van de tijd de knock-out fase in dubbelvorm voortgezet, wat uiteindelijk resulteerde in een finale tussen aan de ene kant Dick Vermaat en Jeroen de Bruin en aan de andere kant Andre Ronner en Leonard Mourits. In een spannende vijfsetter trokken Andre en Leonard aan het langste eind, mede dankzij een serie zeer fraaie aanvallen van Leonard. Aangezien Leonard in de poulefase Andre getackeld had, ging de eerste beker naar Leonard.

Uit handen van dochter Natalie Doolaard-Hofstede ontving Leonard de fraaie wisselbokaal en bijbehorend aandenken.

Foto Cees van der Giessen